Beste AP-liefhebbers
Ik zou graag dit voorjaar mijn systeem uitbouwen en in een extra tank wat kreeftjes houden. Ik dacht hierbij (na wat leeswerk) aan de europese rivierkreeft, Astacus Astacus. Wie heeft er jongen in het vooruitzicht en wil er enkele wegdoen (tegen een schappelijk prijsje). Of wie heeft er tips waar ik deze kan verkrijgen?
Zonnige (maar frisse) groeten!
Gezocht: Europese rivierkreeft
-
-
Re: Gezocht: Europese rivierkreeft
Hey Frederik, neem een kijkje op www.latruitedefreux.be
Vorig jaar hadden ze er geen wegens heraanleg van de vijver, maar dit jaar normaal dus wel. Ik zou er ook graag nog wat gaan halen.
Volgens de website verkopen ze er wel pas vanaf de zomer, in het voorjaar ga je er weinig vinden vrees ik.
Ze planten ook pas voort vanaf hun 4de jaar, dus als je snel actie wil moet je geen jongen kopen
Vorig jaar hadden ze er geen wegens heraanleg van de vijver, maar dit jaar normaal dus wel. Ik zou er ook graag nog wat gaan halen.
Volgens de website verkopen ze er wel pas vanaf de zomer, in het voorjaar ga je er weinig vinden vrees ik.
Ze planten ook pas voort vanaf hun 4de jaar, dus als je snel actie wil moet je geen jongen kopen

- Vasch
- Site Admin
Normaal haal ik er binnen uit Duitsland in april. Ik laat daniets weten
-
Ik ben zeer geïnteresseerd, laat maar weten!
-
Nog steeds zéér geïnteresseerd 

- Vasch
- Site Admin
hihi, I know. Het is dit jaar echt ontzettend druk geweest en het onderzoek naar de astacus astacus op Aqua-Erf is afgelopen, dus niet meer zo gemakkelijk binnen te krijgen. Ik had gehoopt mijn kweeksystemen dit jaar klaar te krijgen, maar net zoals met mijn dak aquaponics systeem en de forelkwekerij loopt dat vertraging op. Hopelijk in 2019!
-
is er ondertussen misschien nog nieuws over Europese rivierkreeft? Heeft iemand er beschikbaar?
- Vasch
- Site Admin
Ik wacht geduldig af 
Normaal zie ik donderdag een man die er meer over weet.

Normaal zie ik donderdag een man die er meer over weet.
- padje af
Goedemorgen,
Ik kwam dit forum tegen toen ik opzoek was naar nakweek van de West-Europese variant Astacus Astacus. Sinds een aantal jaar werk ik aan een paar kleine aquaponics opstellingen (en experimenten). Sinds kort verzorg ik ook enkele nakweek amfibie soorten. Door de overlappende hobby's ben ik vorig jaar opzoek gegaan naar de A Astacus. In Nederland ben ik veel beurzen af gegaan en op internet/forums gezocht, echter door falend overheids beleid en de kreeftenpest lijkt hier niemand in de hobby zich er aan te durven branden
(Een ander triest voorbeeld is de Hyla Arborea*)
Ik kwam in mijn zoektocht alleen een Deense en een Engelse kweker tegen. Helaas is dit qua afstand zeer onpraktisch en vrees ik bij de Deense kweker dat dit wellicht een Noord- of Oost-Europese A Astacus is. Hebben jullie al succes met nakweek of misschien een mogelijke verkoper?
Ik hoop 2 of 3 koppels te kunnen vinden of miscchien een wat jonkies, voorlopig voor in een gecontroleerde paludarium opstelling.
Ik zal de komende maanden nog op de beurs in Houten (Nederland) en Terraristika in Hamm (Duitsland) kijken,
Alvast bedankt,
Sven
Ik kwam dit forum tegen toen ik opzoek was naar nakweek van de West-Europese variant Astacus Astacus. Sinds een aantal jaar werk ik aan een paar kleine aquaponics opstellingen (en experimenten). Sinds kort verzorg ik ook enkele nakweek amfibie soorten. Door de overlappende hobby's ben ik vorig jaar opzoek gegaan naar de A Astacus. In Nederland ben ik veel beurzen af gegaan en op internet/forums gezocht, echter door falend overheids beleid en de kreeftenpest lijkt hier niemand in de hobby zich er aan te durven branden

Ik kwam in mijn zoektocht alleen een Deense en een Engelse kweker tegen. Helaas is dit qua afstand zeer onpraktisch en vrees ik bij de Deense kweker dat dit wellicht een Noord- of Oost-Europese A Astacus is. Hebben jullie al succes met nakweek of misschien een mogelijke verkoper?
Ik hoop 2 of 3 koppels te kunnen vinden of miscchien een wat jonkies, voorlopig voor in een gecontroleerde paludarium opstelling.
Ik zal de komende maanden nog op de beurs in Houten (Nederland) en Terraristika in Hamm (Duitsland) kijken,
Alvast bedankt,
Sven