dobbit tv

DIY, Hands-on tips!
Post Reply
bartdm

dobbit tv

Post by bartdm »

beste

ik vond de reportage op dobbit echt super. Wat ben ik zelf van plan...
Zo 2 ibc tanks te kopen, een tot bijna de maximale hoogte vullen met water. (ingraven en boven ongveer en 30cm bovenuit laten steken). Daarnaast dan iets hoger een 50cm hoogte ibc met argex.
Als je die filterbak vol zet met moerasplanten, kan men dan echt vis kweken in zo een ibc tank.
Had gedacht aan eerste jaar goudvis en indien dat succesvol is , misschien deels koi.

Zijn er hier mensen met ervaring mee/foto's?

dank u

LabmasterJ

Re: dobbit tv

Post by LabmasterJ »

Hoi Bart,

Blader eens op het forum gedeelte aquaponics systemen dan zie je wat er allemaal mogelijk is.
Het lijkt er echter op dat je niets met planten wil gaan doen. maar het puur om de vissen gaat.

het "ponics" gedeelte is dan niets meer dan een gewone filter.

ik zou deze dan ook echt als een filter behandelen. daarnaast evt een eendenkroos gedeelte voor het verwerken van de nitraten.

veel plezier

bartdm

Post by bartdm »

ik vind het super interessant, maar mijn moeder haar tuin staat al vol groenten.
Tomaten etc, maar dat met het schitterende weer....
Lukt het jullie om in zo een ibc tank echt vis te laten kweken?
Zonder extra middelen in de tank?

jai

Post by jai »

Ik denk persoonlijk dat het kweken van vis in alleen een IBC een grote uitdaging word, Je kan wel kleine visjes kopen en deze houden om te laten groeien en dan verkopen of eten.

Als je er geen groente in wil verbouwen kun je dan niet beter gewoon een vijver nemen met waterplanten?

Post Reply