Aan de foto's te zien vermoed ik dat het mag, maar toch even voor de zekerheid vragen.
Is het geen probleem als de visstank bij IBC (of ander systeem) volledig afgesloten is? Daarmee bedoel ik niet hermetisch, maar om ervoor te zorgen dat katten, kindjes en andere dieren er niet proberen in te geraken.
Heeft een gaas dan voorkeur? Of maakt het niet uit?
Bedankt
IBC visttank volledig afsluiten?
-
- Vasch
- Site Admin
Re: IBC visttank volledig afsluiten?
Hé M,
De vissen hebben zelfs zeer graag wat schaduw. Direct (zon-)licht is niet goed, daar houden vissen niet van en het zorgt voor algen. Je mag zeker de tank afsluiten, zolang er nog een beetje licht door kan. Ik sluit zo'n 70% volledig af (in warm systeem zelfs met isolatieplaat) en een deel met glas.
Je moet enkel zien dat koude systemen genoeg kunnen verdampen om koel te blijven, door bvb de afscherming (of bovenstaand groeibed) wat hoger te zetten en de openingen met gaas af te schermen.
Gaas is ook goed uiteraard voor die kindjes en andere dieren
V
De vissen hebben zelfs zeer graag wat schaduw. Direct (zon-)licht is niet goed, daar houden vissen niet van en het zorgt voor algen. Je mag zeker de tank afsluiten, zolang er nog een beetje licht door kan. Ik sluit zo'n 70% volledig af (in warm systeem zelfs met isolatieplaat) en een deel met glas.
Je moet enkel zien dat koude systemen genoeg kunnen verdampen om koel te blijven, door bvb de afscherming (of bovenstaand groeibed) wat hoger te zetten en de openingen met gaas af te schermen.
Gaas is ook goed uiteraard voor die kindjes en andere dieren

V
-
Hey
Ik ben ook een warmwater systeem aan het bouwen en vraag me af wat je met 70% bedoelt? Zou je misschien een foto ofzo iets kunnen posten?
Alvast bedankt
Marnik
Ik ben ook een warmwater systeem aan het bouwen en vraag me af wat je met 70% bedoelt? Zou je misschien een foto ofzo iets kunnen posten?
Alvast bedankt
Marnik
- Vasch
- Site Admin
surf maar eens door de fotogallerij en het forum: