Kreeften

All about fishes and plants.
Dries

Re: Kreeften

Post by Dries » 18 Dec 2018, 21:16

Vorig weekend het systeem omgezet naar de wintervorm, en tot mijn grote teleurstelling ben ik de meeste kreeften kwijt. Bij een vorige check in september leek alles nog erg goed te gaan.
Nu vrees ik wel dat ik ze wat verwaarloosd heb. Zeker sinds oktober krijgen de forellen al wat minder eten, en zodoende is er voor de filteraars natuurlijk ook niet veel te verhapstukken (de forellen staan op regime omdat ik ze de winter door wil krijgen, ze waren immers te klein op om te peuzelen dit najaar). Misschien dat ze mekaar opgevreten hebben, ik heb alleszins geen dode exemplaren gevonden.
Al bij al maar één vrouwtje en twee mannetjes teruggevonden, van de kleintjes geen spoor. Ook mevrouw lepto was spoorloos, ik had ze nochtans in oktober nog gezien...
Nu zitten ze met drie in één binnenbak, ik voeder weer wat bij met sla, gras, blad en koolresten. Hopelijk krijgen de heren mevrouw zwanger...

Vasch
Site Admin

Post by Vasch » 20 Dec 2018, 11:09

Volgens mij zijn ze gewoon gaan wandelen. Echte meesters in 't ontsnappen zijn het. Bij kannibalisme vind je meestal lege karkassen.

deschepper

Post by deschepper » 23 May 2019, 18:30

Hoi,
Graag wil ik ook experimenteren met kreeftjes. Iemand een koppel kreeftjes te koop ? Liefst Europese of turkse

Vasch
Site Admin

Post by Vasch » 25 May 2019, 19:12

Voorlopig niet, sorry!

Post Reply